MittLivSomKatt

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Mina vänner.

Av Siv - 12 oktober 2009 19:26

Två riktigt goda vänner har jag. Jag hade tre men Kvickrot försvann i somras o honom har vi inte sett sen dess. Min familj säger att han har flyttat men inte vet jag. Min mamma försvann förra hösten o där säger dom oxå att hon har flyttat. Vadå flytta? Vad betyder det? En sak vet jag iallafall o det är att jag saknar dom o jag vet att min familj saknar dom oxå.

Nåväl, mina goda vänner som är kvar är iallafall Krister:

  


Och David:

  


Krister är min lekfarbror. Han är helt super på att busa o leka kurragömma o sånt där.

David är min livvakt. Han vaktar alltid mej när jag är ute. Lite störigt ibland. Man vill väl vara ifred nångång. Men när det kommer stora grannkatter så ropar jag givetvis på David o då skrämmer han iväg dom direkt. Skitbra!


Vi har en till katt som får komma in i huset ibland.

Det är Emil. Men han är en fosterkatt. Konstigt att min familj tycker att man kan ta hand om vilket patrask som helt men så är det. Familjen hittade honom på trappan i somras, mager som en sticka o fullsketen med fästingar. Så han blev grundligt omhändertagen o väl rengjord. Nu är han fet som en gris.  Usch, jag gillar honom inte alls.

Har inga bilder på honom just nu men jag ska fixa ett så ni kan se hur en skitkatt ser ut. Han är inte alls lika snygg som jag o hans päls är minsann inte hälften så fyllig o len som min.

Och om sanningen ska fram är jag nog snyggare o sötare än David o Krister oxå. Men det behöver ni inte säga att jag har sagt. Jag menar; dom är ju bara vanliga sketna lagårdskatter som äter råttor. ÄCKLIGT!


Nu ska jag inta soffläge o pussa min matte lite. Hon tycker det är så mysigt när jag är i hennes ansikte. Lustig människa!


 
 
Ingen bild

Marina

12 oktober 2009 20:08

Tack för din kommentar!
Jag brukar köpa tvättmedel på Willys för 5-10 kr och de är helt ok! Euroshopper har jag nog inte testat...än...=)
Ha det så bra! /// Marina

 
Ingen bild

mammi

12 oktober 2009 22:36

Vi är ganska lika till utseendet. Jag heter Grånos och min matte skall snart skriva om mig. Jag kom hit för 9 år sedan och ingen fattar fortfarande inte varför de inte får röra mig. Får mat av dem, så jag slipper jaga möss , har både vinter och sommarstuga.Vi hörs
Matte kallas Mammi
Ha det så bra
Grånos

 
NinaVästerplana

NinaVästerplana

14 oktober 2009 00:15

Tjena Siv!
Du har det bra du..... får bo i värsta skräck-kabinettet o en stor, stark beskyddare när elakingarna kommer o egen lekfarbror dessutom!
Jag tycker du ska skicka iväg matte till x i helgen så kan du passa på o vara ute o svira på natten....
Ha´t himla gôtt
Nina

http://ninasblivande.blogspot.com

 
somessedup

somessedup

15 oktober 2009 17:21

Hejhej, måste bara säga att din goda vän David va riktigt fin ^^

http://www.somessedup.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

24 november 2009 19:33

Hihihi, ja men ska du inte tycka lite synd om Emil, som har haft det så jobbigt ;) ?! Jag tycker att din familj är hjältar, som tog hand om honom. Tänk vad ledsen han måste ha varit, och hungrig... :( .
Men det är skönt att det finns snälla människor!!!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv - 29 juli 2010 19:01

Oj. Har varit sååååå fint väder så länge nu att jag bara har varit ute hela tiden. Jag har jagat fjärilar o möss. Och jag har spanat fladdermöss. Och jag har suttit uppe i trädet för att känna efter hur det är att vara en kråka.  Den stora bruka säga...

Av Siv - 8 juli 2010 20:17

Asså, vet ni. Det kom ju fyra små skitungar hit. Jag gillar ju inte dom.   Nu har det kommit en till liten jävel. Det är ju inte sant!!!! Kolla så ful den är:    Man kan göra vad som helst med den för den ligger bara där o skriker. Den stor...

Av Siv - 8 juni 2010 18:27

Som om inte det är nog med katter på det här på gården. Nu har den där hemska kärringen som bor i lagårn skaffat sej småskit oxå. Och fyra stycken till råga på allt.    Kolla bara vilka äckliga kräk. Jag är sååå glad att jag slipper få sån skit....

Av Siv - 23 maj 2010 08:38

I onsdags fyllde jag år. Det är så kul att fylla år i det här huset för det blir sån uppståndelse.  Den store gubben kan förståss inte fatta varför det ska bli så mycket ståhej men dom andra gillar att fira mej. Jag fick förståss tårta.    Cris...

Av Siv - 28 april 2010 10:10

Fast jag hade riktigt trevligt dom få dagar innan det var dax att fara till doktorn. Då var det en riktigt snygg kille här som jag hade lite kul med.   Men så blev det då tid för mej hos doktorn.    Här ligger jag o väntar o fattar inte att j...

Ovido - Quiz & Flashcards