MittLivSomKatt

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Lite kul frågor jag hittade:

Av Siv - 23 oktober 2009 14:05

Jag hittade lite kul frågor hos nena.bloggagratis.se o tänkte att det där är frågor som den stora personen i min familj vill svara på. Så jag har ropat hit henne o satt henne här. Så nu ska ni få veta lite om henne:




1. VAD HETER DU?
Maria

 

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Gråa.

 

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Tv:n som står på med nåt skit-barnprogram.

 

4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL?
Kollade Mitt i naturen, broderade o hjälpte ungarna med läxorna.

 

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Ett vaniljkex vid 11-tiden. Dax för nåt nu kanske.

 

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Skittrist.

 

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Nån tant som ringde från Kakservice. Ungarna ska sälja kola o kakor för att tjäna pengar till sin skolresa.

 

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Hur han går. Han kommer ju förmodligen från nåt slags avstånd.

 

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Ingen aning. Jag slumpläste lite bloggar o hittade detta men nog ska jag ta o kika in o läsa lite hos henne.

 

10. HUR MÅR DU IDAG?
*Haha* Ja, jag fick ju diagnos Kristallsjukan igår så ni som vet vad det är vet ju hur jag mår. Men jag är en sån där person som alltid svarar att jag mår bra ifall nån frågar. Jag går aldrig in på en massa sjukdomshistorier för det finns ju dom som faktiskt har det värre.

 

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Mineralvatten. Obotlig mineralvattensalkis.

 

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK
Gammeldansk

 

13. FAVORITSPORT?
Fy fan. Men jag var jävligt duktig på höjdhopp när jag var 16 år. Då hoppade jag 1.46 Borde kanske fortsatt. Men min kropp är inte till för svettiga tillställningar.

 

14. HÅRFÄRG?
Blondin som är svartfärgad.

 

15. ÖGONFÄRG?
Svartblå.

 

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
-Soluppgång på sommaren. Solnedgång på vintern.

 

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Systrar 41 och 24. En bror som är 38. Jag är äldst med mina stiliga 42.

 

18. FAVORITMÅNAD?
December (julafton).

 

19. SENASTE FILMEN DU SÅG?
Tjo! Vet ej. På Tv förra veckan gick Godzilla o den såg jag. Imorron ska vi på bio o se Upp.

 

20.TUR NUMMER?

2,9,22 

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Tisdag (House på tv).

 

22.FAVORITHOBBY
Trädgård. 

 

23.ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Äsch, jag är för gammal för att vara blyg längre. Men hade det varit för 20 år sen så hade jag nog backat.

 

24. FAVORITLÅT(ar)?
Under the Bridge (Red Hot Chili Pepper). Perfect Stranger (Deep Purple). Sweet Dreams (Marilyn Manson).

 

25. SOMMAR ELLER VINTER?
Sommar

 

26. KRAMAR ELLER KYSSAR?
Kramar.

 

32. HUR BOR DU?
På en stor bondgård nära en sjö.

 

33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
Mord o styckmord=0 .  Eller historiska böcker.

 

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Jag har den där som sitter på datorn.

 

35. FAVORITSPEL?

Spel? Jag brukar spela Nya Finans med ungarna men det är lixom familjespel. Och yatzy. Jar testat guitarhero några gånger o visst är det kul men jävligt svettigt o det är ju inte min grej (se fråga 13).
 

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?

Nej o det är väl ingen bedrift.

 

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
Vaddå korsa. Jag kan blinka med ett öga åt gången framotillbaka men det är väl inte samma sak.

 

38. ÄR DU ROMANTISK?
Verkligen inte.

 

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Jag är lycklig för mina barn o min familj o för mitt hus o mitt jobb o att jag har fått allt jag önskat mej. Men det finns annat jag grubblar mycket över som inte ska tas upp här.

 

40. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Gå på bil med ungarna o äta på restuarang.

 

41. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
14.38

 

 

Oj så många frågor. Nu lämnar jag tillbaka din blogg till dej Siv. Här hinner inte jag sitta.

 

 

 

 
 
Alida

Alida

23 oktober 2009 14:49

Jag har haft flera kompisar som vart med om det så det skulle inte vara konstigt. jag har haft det en gång förut för ungefär ett o ett halvt år sen nu.
jo jag har min mamma som jag ändå berättar allting för och så går jag på bup eftersom jag haft problem med anorexi/bulimi. tycker de var så jävla läskigt bara alltså ;/
jag mår bra annars och allting är bara bra men min pojkväns ex är verkligen elak då hon försöker "ta" han ifrån mig och snacka och ljuga ihop saker som han då ska ha sagt och gjort med henne för att jag ska bli ledsen. så det var därför jag inte mådde så bra nu dessa dagarna i alla fall. tror nog de var därför jag kände såhär idag eftersom jag fick ett samtal från henne för 3 dagar sen men inte tat itu med de riktigt.

http://blommman.bloggagratis.se

 
Vivi

Vivi

23 oktober 2009 15:06

Hejhej... min matte älskar sånt här så hon snodde listan... ledsen svårt att hindra henne när det kommer till listor...
Hon skriver naturligtvis att hon hittade den på din coola sida!
Lite avundsjuk är jag och lillan för att du har herrkatter som sällskap ...lyx! ;)
Ha en bra helg med mycket gott!
Tass!!

http://www.missvivis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

24 oktober 2009 10:24

Tusen tack för din kommentar i bloggen TACK!

Visst är det roligt att göra lite sådana texter.
Ha en underbar lördag, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

26 oktober 2009 10:29

Vivi tackar och bockar för stjälandet ;)

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv - 29 juli 2010 19:01

Oj. Har varit sååååå fint väder så länge nu att jag bara har varit ute hela tiden. Jag har jagat fjärilar o möss. Och jag har spanat fladdermöss. Och jag har suttit uppe i trädet för att känna efter hur det är att vara en kråka.  Den stora bruka säga...

Av Siv - 8 juli 2010 20:17

Asså, vet ni. Det kom ju fyra små skitungar hit. Jag gillar ju inte dom.   Nu har det kommit en till liten jävel. Det är ju inte sant!!!! Kolla så ful den är:    Man kan göra vad som helst med den för den ligger bara där o skriker. Den stor...

Av Siv - 8 juni 2010 18:27

Som om inte det är nog med katter på det här på gården. Nu har den där hemska kärringen som bor i lagårn skaffat sej småskit oxå. Och fyra stycken till råga på allt.    Kolla bara vilka äckliga kräk. Jag är sååå glad att jag slipper få sån skit....

Av Siv - 23 maj 2010 08:38

I onsdags fyllde jag år. Det är så kul att fylla år i det här huset för det blir sån uppståndelse.  Den store gubben kan förståss inte fatta varför det ska bli så mycket ståhej men dom andra gillar att fira mej. Jag fick förståss tårta.    Cris...

Av Siv - 28 april 2010 10:10

Fast jag hade riktigt trevligt dom få dagar innan det var dax att fara till doktorn. Då var det en riktigt snygg kille här som jag hade lite kul med.   Men så blev det då tid för mej hos doktorn.    Här ligger jag o väntar o fattar inte att j...

Ovido - Quiz & Flashcards