MittLivSomKatt

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Siv - 22 december 2009 17:55

Jag minns lite från förra året om det där med trädet dom tog in o hängde en massa grejer i.

Nu har dom gjort det igen. Kan undra varför.

Så här ser det ut:

  

Jo, jag kan nog tycka det är lite fint. Och kolla in, där under trädet:

  

Gissa om detta blir nåt kul att leka med.

Och att undersöka själva trädet måste man ju oxå göra:

Och om man tittar in i en sån där fin kula så ser man ju rolig ut. Ser ni mej?

    


En av kulorna ser ut så här:

Den är verkligen inte fin, tycker jag. Bara som en vit snöboll men med lite färgat glas i på vissa ställen. Men vet ni, jag hörde den stora berätta för dom små att den här kulan har en historia. Den har visst varit med sen första världskriget i Polen, där den storas mormor kommer ifrån. Den är visst väldigt ömtålig o dom hängde inte ens upp den i trädet. Dom var väl rädda att jag skulle leka sönder

den.

Och nu luktar det grisrumpa i hela huset. Jag tror den stora gör nåt i ugnen.


Ovido - Quiz & Flashcards