MittLivSomKatt

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Livet är trist just nu.

Av Siv - 28 februari 2010 09:43

Jo, här är jag. Trött o eländig. Inget kul. Det enda som händer är att dom små i huset tycker det är kul med den där snön. Hur kan man tycka det?

Ni ser ju själva hur man försvinner. Hur tror ni då en liten som jag skulle försvinna?

  

Och kolla vad snöig man blir. Äckligt!!!!


Nä, jag vill vara inne. Men fy vad vi alla är slöa. Kolla fule Emil. Han ligger o slappar överallt:

  

Att han ens har tillåtelse att sova på bordet.


Jag har försökt att vara ute lite. Måste ju ut o ragga lite killar men det verkar inte komma nån. Har alla snöat inne?

Jag brukar sitta här utanför fönstret o kolla vad dom gör men....

  

Sen vill man komma in o då måste man knacka eller kraffsa:

  

Hallå. Släpp in mej.



Min stora person har startat en annan blogg där hon visar sin "lilla butik" som hon kallar det. Kika gärna in hos henne om ni har lust.


  

 
 
NinaVästerplana

NinaVästerplana

28 februari 2010 14:28

Visst är det äckligt.... blött o kallt o TUNGT!!!!
Men du Sivan.... ta o puffa lite på den stora o gosa lite extra med henne.... För hon har nåt som kallas namnsdag idag....
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

http://ninasblivande.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 februari 2010 16:23

Vet du Siv, jag skrev en lång kommentar - som försvann! precis som du skulle göra om du gav dig ut i snön till de där små.
Den där Emil verkar vara en odräglig typ som tar sig friheter. Kan du klösa honom lite lätt på nosen, så du också får plats däruppe;=)
Och du Siv, kattkillarna kommer nog i klasar bara den där eländiga snön töar bort, så de kan ta sig fram. Klart att en så söt liten kattfröken blir omsvärmad. Då kan ju den där Emil ligga där på bordet och dra sig *fniss*
Purrrrrr på'rej

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

28 februari 2010 19:27

Vad fint du skrev inne på min blogg :) . Tack för det :) .
Näe nu vill vi ha vår!!! Vem vill traska omkring i en massa snö?!!!
Ha det så bra söta lilla Siv, och hälsa den stora :) .
Kramis!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

8 mars 2010 11:37

Vill bara gratulera dig på namndagen! Så du får allt be den där stora om något extra gott idag.
Prrr, prrr!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

11 mars 2010 15:27

Tittar in och ger en stor kram till dig ;) !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 mars 2010 14:57

Men söta go'a lilla Sivan - har du gått i idé? Eller har du blivit bortrövad av någon stilig kattkille? Jag saknar dig faktiskt ;)
Prrrr, prrrr och många fina klappar och lite kliande under hakan!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv - 29 juli 2010 19:01

Oj. Har varit sååååå fint väder så länge nu att jag bara har varit ute hela tiden. Jag har jagat fjärilar o möss. Och jag har spanat fladdermöss. Och jag har suttit uppe i trädet för att känna efter hur det är att vara en kråka.  Den stora bruka säga...

Av Siv - 8 juli 2010 20:17

Asså, vet ni. Det kom ju fyra små skitungar hit. Jag gillar ju inte dom.   Nu har det kommit en till liten jävel. Det är ju inte sant!!!! Kolla så ful den är:    Man kan göra vad som helst med den för den ligger bara där o skriker. Den stor...

Av Siv - 8 juni 2010 18:27

Som om inte det är nog med katter på det här på gården. Nu har den där hemska kärringen som bor i lagårn skaffat sej småskit oxå. Och fyra stycken till råga på allt.    Kolla bara vilka äckliga kräk. Jag är sååå glad att jag slipper få sån skit....

Av Siv - 23 maj 2010 08:38

I onsdags fyllde jag år. Det är så kul att fylla år i det här huset för det blir sån uppståndelse.  Den store gubben kan förståss inte fatta varför det ska bli så mycket ståhej men dom andra gillar att fira mej. Jag fick förståss tårta.    Cris...

Av Siv - 28 april 2010 10:10

Fast jag hade riktigt trevligt dom få dagar innan det var dax att fara till doktorn. Då var det en riktigt snygg kille här som jag hade lite kul med.   Men så blev det då tid för mej hos doktorn.    Här ligger jag o väntar o fattar inte att j...

Skapa flashcards