MittLivSomKatt

Alla inlägg under januari 2010

Av Siv - 31 januari 2010 10:00

Jag gillar ju godsaker. Gör ni det med?

Det här ställde den stora på bordet häromdagen:

  

Ni ser väl vad gott.

  

Undrar om jag får smaka. Jag sitter här o frestas av ljuvligheterna. Om dom går härifrån ska jag minsann tar mej ett slick.

Men....

  

Dom är snälla å låter mej smaka utan att jag behöver tjuva. Fy fasen vad gott.

Den stora i min familj hälsar att det finns en bra dryck för dom som gillar sånt här men är rädda för att ställa sej på vågen efteråt. Kolla in den här länken så får ni tips om det. Själv gillar jag inte det där så mycket.


Det är kallt. Här i huset drar det i alla fönster från norr. Den stora är lite sur över det o har lagt handdukar o filtar i fönstrena för att täta. Där har jag bäddat nu. Det är såååå skönt att sova där:

   


Ha en kall o go dag allihop. /Siv 

Av Siv - 17 januari 2010 09:53

Måste ju berätta för er om min mamma.

Hon hette Ost. Konstigt namn, va! Men dom stora i vårt hus gillar udda namn.

Min mamma var en fin katt. Titta här så får ni se hur speciell hon var:

  

Ser ni vad hon saknar? Ja, svansen. Hon var nämligen en Manx-katt. Och det är ju jag med förståss men det där med gener funkar inte alltid när det gäller Manxkatter. Jag fick en lång svans, jag. Mitt syskon som kom samtidigt hade ingen svans alls men tyvärr var han/hon död vid födslen.

Min mamma försvann när jag var ett halvt år gammal.

  

Jag saknade henne lite i början men det är ju sånt som går över. Jag tror dom stora saknade henne mer. Och hon, den största, saknar henne nog fortfarande.

Så här såg det ut när jag var nyfödd:

  

Jag o min mamma, Ost.

Nu känner jag att jag oxå skulle vilja ha barn. Det kommer visst en tid i livet när man längtar efter egna, lixom. Vi får väl se vad som händer.


Ha det bra alla ni som läser hos mej.

Mjau!! //Siv

Av Siv - 16 januari 2010 08:58

 Jodå, jag lever o mår bra men den stora personen har inte haft varken ork eller lust att hjälpa mej här vid datorn. Fast nu tog jag henne i håret o satte ner henne för att åtminstonne tala  om att vi lever o har hälsan.

Tillfälligtvis känner jag att det skulle vara trevligt att ha en pojkvän just nu. Jag raggar lite på nätterna o om jag är inne så får man ju ropa lite högre. Det där gör visst att den stora personen håller på att få krupp. Vadå? Har hon aldrig raggat killar? Tråkig är hon.

Om jag inte raggar så sover jag:

  

Det är sååå skönt att bara ligga här o snarka. Ute är det ju alldeles för kallt.

Om jag nu mååååste gå ut så sitter jag helst i den större personens jacka:

  


Det blir lixom kallare om fötterna när jag är ute o raggar för då är finns det inga jackor att sitta i.

Nä, nu ska jag nog kolla läget ute igen. Jag undrar var alla snygga killar har tagit vägen. Kanske skulle jag ta o stöta på Emil..... Hm, hur lågt får man sjunka?




Skapa flashcards