MittLivSomKatt

Alla inlägg under februari 2010

Av Siv - 28 februari 2010 09:43

Jo, här är jag. Trött o eländig. Inget kul. Det enda som händer är att dom små i huset tycker det är kul med den där snön. Hur kan man tycka det?

Ni ser ju själva hur man försvinner. Hur tror ni då en liten som jag skulle försvinna?

  

Och kolla vad snöig man blir. Äckligt!!!!


Nä, jag vill vara inne. Men fy vad vi alla är slöa. Kolla fule Emil. Han ligger o slappar överallt:

  

Att han ens har tillåtelse att sova på bordet.


Jag har försökt att vara ute lite. Måste ju ut o ragga lite killar men det verkar inte komma nån. Har alla snöat inne?

Jag brukar sitta här utanför fönstret o kolla vad dom gör men....

  

Sen vill man komma in o då måste man knacka eller kraffsa:

  

Hallå. Släpp in mej.



Min stora person har startat en annan blogg där hon visar sin "lilla butik" som hon kallar det. Kika gärna in hos henne om ni har lust.


  

Av Siv - 13 februari 2010 08:41

Måste visa lite.

Min stora person gillar ju sin trädgård så mycket. Jag gillar oxå att vara där, fast på sommaren förståss. Just nu ser det ju ut så här:

   Och här är det ju inte lätt att ta sej fram.  (Hoppsan, ser ni den store pojken på sin hemska maskin? Det heter nog motorcross...) 

Jo, här brukar jag ju springa runt på sommaren. Men nu försvinner jag om jag skulle gå här.

För skillnaden ser ni här:

  

Ni ser väl skillnaden?  Själva den där "bajsringen" som den stora kallar den, syns ju knappt på övre bilden.  Visst är den här nedre bilden bättre.

Jag är så trött på det att jag bara sover nu.

  

Ligger här på soffkanten o bara drömmer om grönt gräs o flugor o fågelkvitter.

Oj, vilken fin fot jag har.

Kolla:

  

Ååååå, så välskötta vackra fötter jag har.


Av Siv - 4 februari 2010 13:03

Kolla vad jag fick av Nettis!!!! En award!!!

  

Och med denna kommer då att jag ska berätta 7 sanningar om mej. Och sen ska jag skicka den till sju bloggare jag gillar. Men asså, jag gillar alla mina vänner. Och den stora i mitt hus läser jääääätemycket bloggar o jag vet att hon gillar trädgårdsbloggar. Så jag säger så här: Alla som skriver en blogg är värda en award. Det är faktiskt en bedrift att lyckas skriva.

Men sju sanningar ska ni få:

1. Jag är den sötaste Manxkatten med svans som någon har sett.

2. Jag har det läskigaste rummet som ni nånsin sett i ett vanligt hus.

3. Jag gillar min stora person vääldigt mycket men det vet hon knappt inte om.

4. Jag brukar pissa i ett hörn som den stora inte har hittat.

5. Jag är inte oskuld.

6. Jag brukar slå fulkatten Emil när ingen ser det.

7. Jag är egentligen snäll fast jag låtsas att jag är dum.


Förresten, om ni vill läsa lite roliga bloggar som den stora läser så kan ni kolla hennes länkar på hennes bloggar.

Skapa flashcards