MittLivSomKatt

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Vinter är inte kul.

Av Siv - 13 februari 2010 08:41

Måste visa lite.

Min stora person gillar ju sin trädgård så mycket. Jag gillar oxå att vara där, fast på sommaren förståss. Just nu ser det ju ut så här:

   Och här är det ju inte lätt att ta sej fram.  (Hoppsan, ser ni den store pojken på sin hemska maskin? Det heter nog motorcross...) 

Jo, här brukar jag ju springa runt på sommaren. Men nu försvinner jag om jag skulle gå här.

För skillnaden ser ni här:

  

Ni ser väl skillnaden?  Själva den där "bajsringen" som den stora kallar den, syns ju knappt på övre bilden.  Visst är den här nedre bilden bättre.

Jag är så trött på det att jag bara sover nu.

  

Ligger här på soffkanten o bara drömmer om grönt gräs o flugor o fågelkvitter.

Oj, vilken fin fot jag har.

Kolla:

  

Ååååå, så välskötta vackra fötter jag har.


 
 
Annika

Annika

13 februari 2010 11:50

Hej, Siv, och tack för kommentaren i min blogg.
Jag TROR du tillhör kattrasen....kan möjligtvis ha fel, men forska lite på det, så ger det sig....

Är vä'ldigt glad att du ser ut som en katt för jag blev lite orolig över kommentaren och - i så fall - över ditt slickande.

Ha det gött :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

13 februari 2010 15:20

Ja du, så där mycket snö är inget för en söt liten katt. Vinter ska nog njutas från soffan, precis som du gör. Fasligt eleganta och välvårdade fötter du har ;)
Ha det gott i stugvärmen!
Försiktig kram och spinn;)

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
NinaVästerplana

NinaVästerplana

14 februari 2010 00:29

O vilken vacker kattfot.... Visa inte den för den stora för då kanske hon planterar den i rabatten! Hon verkar ju va sån där trädgårdstoka.... o dom planterar kattfötter i rabatterna! Tur att det är så mycke snö, ifall hon redan har sett den. Går ju inte o gräva nu ;-)
Hoppas du har´t himla gôrgôtt i sôffa
Nina

http://ninasblivande.blogspot.com

 
Vivi

Vivi

15 februari 2010 10:07

Åhhhh vet preciiiiiis hur du känner ! Vi längtar också till sol & grönt gräs! Fattar inte varför matte & husse ordnar det snart!! Slöa !!
Tass**
Angelique

http://www.missvivis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 februari 2010 17:14

Men hallå där katten! Har du gått i ide, eller? Saknar dig!
Soliga kramar till både dig och matte!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Erika

Erika

11 april 2010 09:38

fin blogg

http://www.erikayxe.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

28 april 2010 17:06

Åh ni bor ju så mysigt :) ! Och bilden på tassen är ju bara för söt :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv - 29 juli 2010 19:01

Oj. Har varit sååååå fint väder så länge nu att jag bara har varit ute hela tiden. Jag har jagat fjärilar o möss. Och jag har spanat fladdermöss. Och jag har suttit uppe i trädet för att känna efter hur det är att vara en kråka.  Den stora bruka säga...

Av Siv - 8 juli 2010 20:17

Asså, vet ni. Det kom ju fyra små skitungar hit. Jag gillar ju inte dom.   Nu har det kommit en till liten jävel. Det är ju inte sant!!!! Kolla så ful den är:    Man kan göra vad som helst med den för den ligger bara där o skriker. Den stor...

Av Siv - 8 juni 2010 18:27

Som om inte det är nog med katter på det här på gården. Nu har den där hemska kärringen som bor i lagårn skaffat sej småskit oxå. Och fyra stycken till råga på allt.    Kolla bara vilka äckliga kräk. Jag är sååå glad att jag slipper få sån skit....

Av Siv - 23 maj 2010 08:38

I onsdags fyllde jag år. Det är så kul att fylla år i det här huset för det blir sån uppståndelse.  Den store gubben kan förståss inte fatta varför det ska bli så mycket ståhej men dom andra gillar att fira mej. Jag fick förståss tårta.    Cris...

Av Siv - 28 april 2010 10:10

Fast jag hade riktigt trevligt dom få dagar innan det var dax att fara till doktorn. Då var det en riktigt snygg kille här som jag hade lite kul med.   Men så blev det då tid för mej hos doktorn.    Här ligger jag o väntar o fattar inte att j...

Skapa flashcards