MittLivSomKatt

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Ibland smakar det gott.

Av Siv - 31 januari 2010 10:00

Jag gillar ju godsaker. Gör ni det med?

Det här ställde den stora på bordet häromdagen:

  

Ni ser väl vad gott.

  

Undrar om jag får smaka. Jag sitter här o frestas av ljuvligheterna. Om dom går härifrån ska jag minsann tar mej ett slick.

Men....

  

Dom är snälla å låter mej smaka utan att jag behöver tjuva. Fy fasen vad gott.

Den stora i min familj hälsar att det finns en bra dryck för dom som gillar sånt här men är rädda för att ställa sej på vågen efteråt. Kolla in den här länken så får ni tips om det. Själv gillar jag inte det där så mycket.


Det är kallt. Här i huset drar det i alla fönster från norr. Den stora är lite sur över det o har lagt handdukar o filtar i fönstrena för att täta. Där har jag bäddat nu. Det är såååå skönt att sova där:

   


Ha en kall o go dag allihop. /Siv 

 
 
Nettis

Nettis

31 januari 2010 18:18

Wow vad gott med semlor!!! Vad snälla dom är som låter dig smaka :) !!!
Ja vi bor oxå i ett gammalt, dragit hus. Och mot fibro-värken gör det inte gott :-/ . Jag gillar värme!!! Men vad gosigt du har bäddat ner dig i fönstret, hihi ;) !
Puss på nosen ♥ !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
AminaStar´s

AminaStar´s

31 januari 2010 21:26

Mums! Jag bara älskar semlor.Aminastars

http://www.aminastars.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

1 februari 2010 09:08

Neeee Bosse heter hästen egentligen, men han är ung , bara 4 år så jag kallar honom Lilleman....blir lite roligt på en sådan bjässe :)
Åhhh ska definitivt kika in på din storas sida, roligt!

Nämen ...*smask* vad sugen du gör mig ... jag längtar tills jag får sätta tänderna i en sån, men jag har 10 sockerfria dagar kvar ..sedan kan jag njuta av iaf en ;)
Ha det nu så mysigt i fönstret, kissarna hälsar !!

http://www.missvivis.se

 
NinaVästerplana

NinaVästerplana

1 februari 2010 19:01

Så gôtt du hart Sivan.... både gräddbulle o gosefilt... Tror jag flyttar in hos dig.... men då får väl den stora spader förstås ;-)
Ha´t himla gôrgôtt i snön
Nina

http://ninasblivande.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 februari 2010 20:51

Vet du kisse, jag tror du kan finna en äkta semmelkompis i Bosse Bus. Han är värre än Ture Sventon. Om du inte vet vem han är, Kan nog Den Stora berätta för dig.
Bosses länk kan du hitta på min blogg.
Ha det bäst kära kisse!
Försiktiga och mjuka kramar,

http://lambergsfrua.blogglatsen.se

 
Nettis

Nettis

3 februari 2010 12:18

Du har en award hos mig ;) .

Kramis ♥

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
Rosor och ruiner

Rosor och ruiner

3 februari 2010 19:30

Vad fin din mamma var, synd att hon är borta! och så måste jag bara kommentera dig som kattunge, halledudanedej va söt du var!! Gosiposig så det förslår! Hoppas du snart får egna småttingar som vi får se här på bloggen! Ha det gott!

http://rosorochruiner.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Siv - 29 juli 2010 19:01

Oj. Har varit sååååå fint väder så länge nu att jag bara har varit ute hela tiden. Jag har jagat fjärilar o möss. Och jag har spanat fladdermöss. Och jag har suttit uppe i trädet för att känna efter hur det är att vara en kråka.  Den stora bruka säga...

Av Siv - 8 juli 2010 20:17

Asså, vet ni. Det kom ju fyra små skitungar hit. Jag gillar ju inte dom.   Nu har det kommit en till liten jävel. Det är ju inte sant!!!! Kolla så ful den är:    Man kan göra vad som helst med den för den ligger bara där o skriker. Den stor...

Av Siv - 8 juni 2010 18:27

Som om inte det är nog med katter på det här på gården. Nu har den där hemska kärringen som bor i lagårn skaffat sej småskit oxå. Och fyra stycken till råga på allt.    Kolla bara vilka äckliga kräk. Jag är sååå glad att jag slipper få sån skit....

Av Siv - 23 maj 2010 08:38

I onsdags fyllde jag år. Det är så kul att fylla år i det här huset för det blir sån uppståndelse.  Den store gubben kan förståss inte fatta varför det ska bli så mycket ståhej men dom andra gillar att fira mej. Jag fick förståss tårta.    Cris...

Av Siv - 28 april 2010 10:10

Fast jag hade riktigt trevligt dom få dagar innan det var dax att fara till doktorn. Då var det en riktigt snygg kille här som jag hade lite kul med.   Men så blev det då tid för mej hos doktorn.    Här ligger jag o väntar o fattar inte att j...

Skapa flashcards